dinsdag 28 juni 2016

Verven van schoenen.


Ik heb al eens een blogberichtje geschreven over verf waarmee je zonder te schuren iets kan schilderen. Bijvoorbeeld hier en hier. Nu heb k mijn schoenen een andere kleur gegeven. Ik heb namelijk mijn witte trouwschoenen groen gemaakt. zo passen ze beter bij mijn kleding.


Hoe je dat doet, heel gemakkelijk.
Je koopt krijtverf, die zijn er van verschillende merken zoals Annie Sloan en ik heb voor dit projectje Vintage verf gebruikt. Het werkt allemaal hetzelfde. Maak je projectje stof vrij en doop de kwast in de verf en schilderen maar. Je werkt de verf af met terpentijn wax / boenwas en klaar is je project.
Na een tijdje krijg je wel, dat vooral waar  het leer beweegt,wat haarscheurtjes maar erg vind ik dat niet. Je kan de verf zo weer bijwerken.


Ik heb 3 lagen verf aangebracht en goed laten drogen. Van wit naar groen is best een overgang. Daarna de wax er over gedaan. Zien ze er niet hip uit en past perfect bij mijn groene rokje.




16 opmerkingen:

  1. Dat je dat durfde! Maar het ziet er goed uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was ook wel even slikken hoor, maar het is best leuk geworden en witte schoenen trek ik toch ook nooit meer aan.

      Verwijderen
  2. Dat was een gok! Maar het is wel super goed gelukt. Je bent helemaal in de mode zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een experiment dat goed uitvalt!
    En ja, nu herinner ik het me weer, de verbazingwekkende metamorfose van je toilet. Is dat na al die tijd nog steeds goed gebleven, vraag ik me nu af?
    Groetjes
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo mooi als het was is het niet meer. Er zitten nu wel veel krassen op de vloer maar ja wat wil je er wordt ook veel gebruik van gemaakt. Ik vind het wel wat hebben ;-)

      Verwijderen
  4. Wat dapper! En ook heel slim, want in de kast laten staan is ook zonde :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow jij durft maar ze zien er geweldig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een spannend project, maar het is goed geslaagd. Daar ga je vast veel plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo jij durft, superleuk voor bij je retro rokje.
    Grtz, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gedurfd maar geslaagd, nu ga je de schoenen nog aantrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lef! Maar ze zien er echt gaaf uit nu! Modern.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Dinah,
    Wat grappig, het verven van schoenen haha.
    Heb je mijn blog gezien van gisteren? :-) Neem snel even een kijkje.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zou er zelf niet meteen aan denken om met deze verf schoenen te doen ,maar leuk gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo, jij bent aan het experimenteren! Het ziet er goed uit. Ik weet niet of ik op zo'n idee zou komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.