donderdag 29 oktober 2015

Iets anders

dan haken of knutselen is dit. Het idee was er al langer maar het kwam er maar niet van. alles in huis en zelfs al het een en ander geknipt lag het klaar om afgemaakt te worden. Maar dan uiteindelijk pak ik het op of kwam ik het per ongeluk tegen en ben ik er mee aan de slag gegaan. En leuk dat het is om te doen. Hoe het heet weet ik niet ik noem het maar borduren op vilt.


Ik vond het patroontje van het konijntje op Pinterset en staat op mijn bord borduren samen met nog veel meer leuke ideeën.  In plaats van zelf bloemetjes te borduren, dat vond ik wel lastig, heb ik knoopjes gebruikt en volgens mij staat dat net zo leuk of zelfs nog leuker. De ondergrond is een bestaand schrift die ik ooit eens kocht. Ik weet niet meer waar. Letters borduren is nog best een dingetje dat moet ik nog maar eens vaker proberen om er handigheid in te krijgen.
Ik zou ook het schrift er uit kunnen halen en dan er een haaknaalden etui van kunnen maken en misschien doe ik dat wel, want mijn oude is aan vervanging toe.



En dan nog iets. Iedere keer als ik een draad nodig had raakte het garen in de war en kreeg ik knopen en daar werd ik echt niet blij van. Daar vond ik ook iets voor. Kijk eens hoe handig en het staat ook veel leuker vind je niet? Ook dit patroon komt van pinterest en vind je bij mijn borden. Klik op het linkje.




15 opmerkingen:

  1. Erg schattig en mooi gemaakt,
    groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi, ik grinnikte hardop bij het zien van de eerste foto :-)))
    Wat een schatje. Letters borduren blijft een crime, zeker op zo'n ondergrond. Maar hé; handmade hè! Perfect is saaaaaai!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heel goed geslaagd! Dat is juist leuk, dat die letters niet perfect zijn!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar zouden we zijn zonder Pinterest? Ahum, ik hield vast meer tijd over om iets af te maken ...
    Ga ik kijken op jouw bord, en ik ben bijna weer een half uur verder!
    Maar wat een leuke omslag heb je gemaakt, met een lekker humoristische tekst! Volgens mij heet dit stitchery. Een manier van borduren (meestal met stiksteekjes) op niet aftelbare stof en waarbij kleine figuurtjes worden gemaakt.
    Het kan helpen om met uitwasbare stift (zo´n blauwe die voor quiltwerk gebruikt wordt) het motief voor te tekenen. Je hoeft het na het borduren maar iets vochtig onder de kraan te maken of het is er uit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goede tip en dat maakt het ook veel gemakkelijker. Nu je het zegt heb ik inderdaad wel eens het woord stitchery horen vallen. Alweer iets geleerd.

      Verwijderen
    2. Doe ik mijn computer uit. Kan ik alles ook gewoon op mijn telefoon bekijken. Hihi....
      Wat een leuk idee. Nog meer tijd te kort in de toekomst.
      Zoveel leuks...

      Verwijderen
  5. Super leuke hoes heb je gemaakt! O, er zijn veel te veel leuke dingen om te doen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh super gaaf Dinah en die knoopjes maken het helemaal af, leuk bedacht
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi gemaakt en het groene kleur vind ik zo fris in de herfst ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat schattig en ja dat schrift komt van de action die deze helaas niet meer heeft je kan er nl ook heel leuk op naaldvilten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn ze uitverkocht! Jammer moeten we het zelf maken . Was toch wel handig.

      Verwijderen
  9. wat een leuk viltwerkje!!!
    ik neem me ook steeds voor iets met vilt te gaan doen.
    heb genoeg vilt in huis..maar breien en haken winnen het nog steeds

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh daar moet je gewoon echt iets mee doen Ineke, het is heel leuk omte doen en je hebt gelijkt een nieuwe hobby erbij.

      Verwijderen
  10. Ohhh Dinah wat ben je lekker creatief bezig geweest zeg!Zoveel leuke dingen zie ik hier weer...toppie!xx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.