vrijdag 6 februari 2015

Warme gehaakte sloffen.


Mijn best bekeken item op mijn blog is de gebreide sloffen. Een heel simpel patroon voor lekkere warme sloffen. Nu ik meer haak en toe ben aan nog een paar nieuwe sloffen ging ik op zoek naar een gehaakt patroon. Pffff daar zijn er nogal wat van. Ik zocht een simpel patroon wat snel klaar is. Het is gelukt een heel gemakkelijk patroon te vinden, en te haken in een paar uur, zelf heb ik er een middag over gedaan.
En leuk dat ze zijn en lekker warm, omdat je ze haakt met een 3 dubbele of in mijn geval een dubbele draad en haaknaald 8 ( ik heb een iets kleiner naald 6 gebruikt en gewoon de gootste maat gehaakt.)


Je begint met een magische ring en dan is het een aantal keer steken vermeerderen en op het punt dat de zijkant aan de beurt zijn ga je over een aantal steken heen en weer tot je bij de hiel bent en die aan elkaar haakt. Nog een leuk randje er om heen en klaar is je slof.. Dit kan iedereen...
Hier is het patroon.
Liever toch breien? het patroon van de gebreide sloffen vind je hier.

Ik heb geen koude voeten meer... nu jij nog...


14 opmerkingen:

  1. Nou ..., die kun je nu best gebruiken in huis! Ik liep vandaag op m'n sokken, maar dat is niks ...
    Mijn Arne en Carlos sokken hebben helaas een gat onderin, o wat baal ik daar van!
    Misschien dat ik jouw paar wel even ga na-haken, want koude voeten hebben is zo onprettig...
    Je hebt leuke kleurtjes bij elkaar gebruikt!
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die heb ik ook wel eens gehaakt. die van jou zijn erg leuk geworden, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sloffen! En erg leuk blog! Dank je wel nog voor de fenna voor mijn moeder !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er heerlijk warm uit! Geen koude voeten meer voor jou!!
    Ik wens je een warm weekend toe

    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!Ik wil er ook nog een paar maken...tip misschien...las ik laatst op een haakgroep op FB...als je bij de Action zo'n anti-slip mat koopt...die je onder badmatten e.d kan leggen kun je er anti-slip zool onder maken...deze dame had een zooltje hieruit geknipt en aan de onderzijde van haar haakwerk gelegd...bakpapier eroverheen en er even met een heet strijkijzer overheen gaan zodat het zich aan je haakwerk vasthecht...bakpapier eraf et voila!Heb het zelf nog niet geprobeerd,maar vond het wel DE TIP voor anti-slip onder je sloffen ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oke goede tip, want ja de sloffen zijn wel glad. Ga ik zeker uitproberen. Je hebt ook wel spoeciale antislip noppen..

      Verwijderen
  6. Hele leuke slofjes heb je gemaakt. En nu lekkere warme voeten..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zag u via andere blogsters...zo kom je elkaars blogje tegen...zal zeker hier blijven lezen...groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!Las laatst ergens dat je er met van die anti-slip matjes (bijv. van de Action) een slipzool onder kan maken...uitknippen op maat van de voetzool...bakpapier erover heen en even een warm strijkijzer erop....heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar vond het een prima tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Dinah, met veel plezier bezoek ik je blog.
    Ik heb al vele malen de gebreide slof gemaakt voor de kinderen uit Roemenië. Misschien herinner je je de lappendekensclub van Wil Cats nog? Die mocht jouw patroon vermelden.
    Ik kwam nu deze slof tegen en ben meteen begonnen ter afwisseling.
    Veel succes met je mooie blog.
    Groet,
    Francine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Fancine, ja dat weet ik nog. Wat leuk dat je zoveel sloffen al gemaakt hebt. Fijn om te horen dat ze in Roemenië nu lekkere warme voetjes hebben. Altijd leuk om te horen dat mijn patronen gebruikt worden en zeker voor een goed doel. Bedankt.

      Lieve groet,dinah

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.