zaterdag 21 februari 2015

Kleurenpalet Sneeuwbal.

Kleuren kunnen zo mooi zijn en zo subtiel dat je ze soms helemaal niet meer herkent.
Zo staat er bij mijn voordeur een Tinus Virburnum (sneeuwbal) te bloeien, en dat de hele winter al. Prachtig vind ik die stuik en er zit meer kleur in dan je in eerste instantie zou denken. 
Groen met wit zo op het eerste gezicht maar er zit ook roze in en is wit wel echt wit of is het meer blauw of zandkleur. En dan hebben we het nog niet eens over de vele kleuren groen. 

Ik heb van de foto een kleuren palet gemaakt  zo zie je de kleuren veel beter. Een kleurenpalet kan je inspiratie geven bij je creatieve proces. Welke kleuren passen goed bij elkaar en hoe kan je ze combineren. Een soort moodbord voor kleuren.  Ik ben van plan om vaker een palet te maken van een foto of plaatje, misschien raak jij er ook door geïnspireerd. 



5 opmerkingen:

  1. Prachtig en wat een goed en inspirerend idee!
    Mooi is je sneeuwbal zeg, wauw!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Je hebt helemaal gelijk, er zitten veel meer kleuren in dan je op het eerste gezicht zou denken.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ..., maar hoe maak je zo'n kleurenpalet?
    Fijne zondag, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nogal een werkje en kan ik je niet zo 123 vertellen... Ken jij het programme GIMP? Dat is ongeveer het zelfde als fotoshop. Daar kun je dat mee maken...

      Lieve groet,dinah

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.