zaterdag 29 juni 2013

Koud.....tijd voor een sjaal


Het is hier in huis maar 18,5 graad, dat is toch veelte koud voor de tijd van het jaar. Om het huis te poetsen of aan het werk te zijn is het prima maar stil zitten...Ik vertik het om de verwarming aan te zetten dus... vest aan sokken aan en verder gaan met mijn sjaal. Daar ben ik al een tijdje mee bezig. Eerst zou ik het mooie patroon van Wieke gebruiken voor dit garen maar daarvoor is het minder geschikt, het is te pluizig. Wel is het daardoor heerlijk zacht en de kleur... zo mooi. Bengale een soort Frambozen rood/roze echt een prachtige kleur en die staat mij ook erg mooi. Het wordt dan ook een sjaal voor mezelf. Hij is groot genoeg om als stola te dragen en straks lekker dubbel om mijn nek in de winter te dragen. Het patroon is niet moeilijk alleen de klavertjes waren even een dingetje maar als je het eenmaal weet dan is het een peulenschil en zelfs een beetje saai om te haken. Een volgende sjaal moet wel wat meer uitdaging hebben. Ik heb nu een bol op en er volgen nog 2 dus voorlopig nog wel bezig, nog even geduld voor het eindresultaat.

Garen = Phildar- phil light
Kleur = bengale
Haaknaaldnr = 5
Patroon = Drops shawl

Het patroon heb ik wel aangepast door de breedte flink te vergroten en ik haak de stokjes niet in het vorige stokje maar er naast in de ruimte tussen de stokjes, dat is gemakkelijker.



20 opmerkingen:

  1. Mooi hoor!! Vooral het randje klavertjes maakt deze sjaal prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een werk lijkt me dat! Ik ben van plan om een stola voor mijn moeder te haken, maar ik zie er zo tegenop omdat ik denk dat het inderdaad nogal saai wordt :-s
    Jouw stola/sjaal wordt in ieder geval prachtig! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige stola en inderdaad dat randje maakt het helemaal af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke shawl heb je op Drops gevonden. Het is hier ook koud, wij zijn niet van die bikkels als jij dus af en toe doen we toch maar de kachel aan! (eventjes om de kou uit de kamer te jagen)
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjee, wat mooi. Ik vind het sowieso erg knap dat je zo goed, kunt haken, maar dat is kennelijk lekker jou ding. de klavertjes zijn ontzettend leuk en de kleur vind ik super.
    succes, Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haak nog niet zo heel erg lang ik denk iets langer dan een jaar ;-) Gewoon mezelf aangeleerd en veel naar filmpjes kijken op you tube, daar leer je echt heel veel van.

      Verwijderen
  6. Het ziet er naar uit dat jij er over een tijdje lekker warmpjes bij zit :)
    Het weer is inderdaad niet wat het moet zijn, hoop toch echt dat we nog een beetje een redelijke zomer krijgen. Gewoon een graadje of 25 met een zonnetje en zo af en toe 's nachts een buitje, dat zie ik wel zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk randje zit eraan !!!! En fijn kleurtje !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh wauw Dinah hij wordt prachtig zeg!Die klavertjes maken het nog specialer,leuk zo er onderaan,of aan de zijkant als je hem als een soort van omslagdoek gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie sjaal wordt het zeg. En wat een ander uiterlijk krijgt die door ander garen en een andere kleur te gebruiken.
    Fijn weekend Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De keur en patroon zijn geweldig.. En voor lopig heb je nog even voor dat je hem echt weer om moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw dat word vast een prachtige sjaal!!

    Mooie kleur ook :)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, vooral de rand die maakt het dan wel helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die klavertjes maken het wel helemaal af, gaat heel mooi zijn! Nog veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi zeg, vooral die kleur vind ik geweldig leuk. Fijn weekend xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hoor vooral het klavertjes randje , daarna de pinwheel??????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ??? dat weet ik nog niet, maar je weetmaar nooit, die van jou wordt wel erg mooi... Ik volg jou eerst in je vorderingen.

      Verwijderen
  16. Nou, ik heb de verwarming wel even een paar keer aan gehad deze week... Het wordt anders zo verschrikkelijk kil in huis (huurhuisje, slecht geïsoleerd...) en dat is echt niet fijn. De was droogt dan voor geen meter enz. Het is zo jammer dat we in deze tijd van het jaar dikke sokken en een dikke trui aan moeten hebben!

    Ben benieuwd naar het eindresultaat van je sjaal!!!

    Fijn dag, groetjes Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jammer dat je hem nodig hebt...maar hij is schitterend!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige sjaal gaat dat worden. Het randje is echt gaaf! Wel gek, een poosje geleden sprak ik de buurvrouw van mijn vriend. Ze zijn in de flat met de verwarmingen bezig dus er is nu helemaal geen verwarming. Maar dat leek me ook helemaal niet nodig. De buurvrouw zei toen "Als het maar niet weer gaat vriezen" en om heel eerlijk te zijn moest ik daar toen wel om lachen. Niet wetende dat er 2 weken later ineens weer vorst aan de grond zou zijn! Raar weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.