maandag 26 november 2012

voordeur met zelfgemaakte krans

Poeh, dat is lang geleden dat we een deur moesten fotograferen voor de photo challenge... Nu vertelde ik dat de deur een nieuw kleurtje zou krijgen en ik de deur dus wazig op de foto had gezet. De eerste grondlaag zat er toen al op. De deur is al een paar weken klaar maar ik wou nog een mooie krans op de deur. Achteraf gezien had ik al een kerstkrans op kunnen hangen maar ja ik vind deze ook wel heel erg mooi en heel toepasselijk voor de straat waar ik in woon ;-)

De basis is een strokrans en met een  lijmpistool plak je de kastanjes er op, de achterkant heb ik vrij gelaten. Ik heb de kastanjes een jaartje laten drogen, omdat ik vorig jaar ook een krans had gemaakt maar door het vocht in de kastanjes vielen ze er een voor een weer af, al het werk voor niets. Dusssss laten drogen en dan pas opplakken en dat werkt want er is nog geen een afgevallen. Nog een tip vul de grote gaten op met mos of  Tilantia . Ik heb beide gebruikt voor mijn krans. Een beetje haarlak laat de kastanjes mooi glimmen maar dat hoeft niet.

Zo en dan nu de voor en na van onze voordeur van groen naar zwart. Met en zonder krans.


Krans in de maak.
Koper gepoetst met citroen en zout werkt prima.
Er zit folie op het raam aan de binnenkant dit zou de kou tegen houden....
ja maar het staat raar dus dat gaat er weer af.
Er  moet nog iets van een pot of iets anders bij de voordeur komen ipv het mandje. Ideeën zijn welkom....




18 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel knap uit! Mooi strak geschilderd, mooie krans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie deur en leuke krans ben zelf ook gek op kastanjesg. Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige deur en krans............♥
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De deur is heel mooi geworden en je superleuke krans maakt de deur nóg mooier!! Misschien een mooie pot naast de deur met een vaste plant (buxus ofzo?)...ik heb zelf niks bij de voordeur staan dus zou eigenlijk ook niet zo goed weten wat:-) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor je kastanje krans aan de mooi geschilderde voordeur! en dat met dat plastic aan de binnenkant van de deur, ja het werkt idd wel, maar ik vond het hier ook niets aan de buitenkant hoor...dus ook maar weer weg gedaan!
    Ik kreeg afgelopen van een lieve vriendin, een klein kerstboompje zo mooi, en ruikt lekker!!!
    Heb het bij de voordeur in een zinken emmer gezet, i.p.v. de trieste uitgebloeide grote bolgrysant...staat helemaal leuk, en ik dacht maar zo...kerstbomen staan toch ook het hele jaar in het bos...en niet alleen met de Kerst!!! ja toch!
    Ben heeeeel benieuwd wat jij gaat kiezen!

    Een fijne avond en groetjes! Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie krans, dit ga ik zeker onthouden voor volgend jaar. Buurman heeft een mega grote kastanjeboom, dus dat moet goed komen.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er weer prachtig strak uit zo!!! Toppie
    Je krans is ook erg leuk!!! Laat me raden...Kastanjelaan/straat/weg/hof...hihi??

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig met al die kastanjes en mooi fris in de verf (hoewel ik die witte randen ook wel wat vond hebben, lekker retro ;) ). Mijn tip voor de deur: durf te investeren in een hoge pot! Zo buiten lijkt het al gauw kleiner en dan valt het zo weg. En hoe hoger de plant staat hoe meer in het zicht en hoe meer plezier ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan een hoge pot oid zat ik ook al te denken...... en iets met een buxus boompje. Ja, en als het hoger staat kan ik het vanuit de erker ook nog zien dus dat is een goede tip, dank je...

      Verwijderen
  9. Wauw mooi gemaakt Dinah!

    groetjes
    Angeline

    p.s;de photo challenge on friday was me in alle drukte helemaal ontschoten,maar goed ik heb momenteel ook weinig met Sinterklaas met een 15 en 17 jarige in huis,komt wel weer als we ooit kleinkinderen hebben,ha,ha....mits hij dan niet helemaal vervangen is door de kerstman!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor je deur!!
    Je krans vind ik helemaal geweldig!
    Ik vind kastanjes altijd erg mooi!
    Een goede remedie tegen de kou is twee op maat
    gezaagde plexiglas plaatjes met schroefjes of als je de deur niet wil
    beschadigen, met klittenband.
    Hopelijk heb je wat aan mijn tip.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, dat is de truc! Gedroogde kastanjes... Bij mij vielen ze ook met bosjes er af! Doe ik volgend jaar weer een poging

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beiden mooi. Zowel de deur als de krans.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.