zondag 26 augustus 2012

Naam plaatje aan hondenmand

Wessel is bijna jarig (2-9-2000) en omdat hij al weer 8 jaar wordt, waar blijft de tijd, was het tijd voor een nieuwe mand..

Z'n mooie vergrijsde rieten mand met een lekker zacht kussentje er in. Toevallig hadden ze die in de aanbieding bij Intratuin

Ik vond het leuk om het nog iets persoonlijker te maken en heb een naamplaatje in de vorm van een hartje gemaakt.

Eerst heb ik uit een plaat MDF een hartje gezaagd met de decoupeerzaag. Vervolgens heb ik de zijkanten lekker ruig opgeschuurd en gevijld. Daarna kwam er een lik acryl verf op.

De naam (Wessel) heb ik uitgeprint en met carbonpapier over gebracht op het hartje. Met verf en een heel klein penseel (een zogenaamde sleper) heb ik de letters overgeschilderd. Ik heb er nog een botje op geschilderd om het af te maken. Op de achterkant kwam zijn geboortedatum.

 
En toen was het de buurt voor een gat en moest ik opnieuw even de kwast er bij pakken. Mooi lintje er door en klaar. (lintje die ik bedoel was uitverkocht dus een stuk touw heeft het tijdelijk vervangen). Als deze mand niet heerlijk ligt dan weet ik het ook niet meer.
 
 
 
Wessel ligt graag in zijn mand, geloof niet dat hij nu echt blijer is met z'n nieuwe mand maar het baasje in ieder geval wel.
 
 

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n zelfgemaakte naamplaat! Misschien dat Wessel nog steeds niet zo van zijn mand houdt maar hij moet toch voelen hoeveel liefde er in het maken van zijn naamplaatje is gegaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met Wessel z'n verjaardag! Dat hij nog maar heel lang bij jullie mag zijn!!!
    Het is inderdaad wel een mooie en stoere mand, en ook nog in de aanbieding...nou dat is ook mooi meegenomen, ja toch!
    Leuk ook met z'n eigen naam hart eraan, en ik vind dat touwtje eigenlijk wel heel stoer staan voor zo'n stoere Wessel mand!!

    Een fijne nieuwe week, groetjes Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ontzettend leuk gedaan en wat een gave foto's
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi verjaardagscadeau. Ik denk dat Wessel er helemaal tevreden mee is. Leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk 'm daar es lekker liggen !!! :o)!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Wat heb je dat weer leuk gemaakt...kijk hem daar trots liggen dan! Alvast van harte met zijn verjaardag:-)) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk idee..dat naam bordje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke toevoeging aan die mand, dat naam bordje! Zelf ga ik ook een nieuwe hondenmand kopen, heb er al een in gedachte! Ze moeten natuurlijk wel comfortabel liggen hè.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.