vrijdag 27 april 2012

Een dagje treinen.

Morgen is mijn vader jarig, hij wordt 70 jaar.
Om dit mee te kunnen vieren moet ik in Leeuwarden zijn. Een flink eind rijden vanaf Enschede. En gezien de benzine prijzen haast onbetaalbaar zijn, zeker als je helemaal alleen gaat. Man en kind werken op zaterdag dus die kunnen niet mee.

Ik zag in de stapel folders die ik zondagavond altijd krijg dat de Hema een aanbieding heeft voor een goedkope dagkaart. Heb ik ff geluk, :-) maar je moest er snel bij zijn want op=op. Ik heb gelijk maandagochtend online een dagkaart besteld en ik ben een van de gelukkigen die een dagkaart heeft kunnen bemachtigen. :-) Dus Dinah gaat na 10 jaar weer eens met de trein.



Ik ben benieuwd of er nog iets veranderd is? Van de OV-kaart heb ik niet zoveel meegekregen. Wel hoor ik regelmatig over de problemen bij de NS en Prorail op het journaal. Van het blad op de rails, gelukkig zit er nu nog niet zoveel van het blad aan de bomen dus dat kan mijn reis niet hinderen. Van spook rijders op de rails, god wat een toestanden en al die gewonden en een dode te betreuren. Dat in gedachten ga ik toch wel met enig huiver op pad.

Het is ook een flink eind z'n 2 uur en 16 minuten, zonder vertraging of werkzaamheden. Morgen nog ff checken of er nog gewerkt wordt aan het spoor op mijn traject.En zelfs dat is geen zekerheid dat er toch iets van vertraging kan zijn, je weet het nooit bij de NS.   En dan kan ik gaan met mijn eigen geprinte kaartje, zouden ze er nog een gaatje in knippen.

Als kind vond ik dat zo spannend als de conducteur langs kwam en om je kaartje vroeg. De hele reis voelde ik regelmatig in mijn jaszak of het kaartje er nog wel in zat, pfff wat een verantwoordelijkheid. Zou er nog een koffie karretje langskomen met koffie/thee/chocolademelk en snoep? Dat zou wel lekker zijn gezien de duur van de reis en misschien moet ik ook nog iets anders? Ik ga echt niet met een zak zitten knoeien, daar pas ik voor. Ik ben benieuwd wat er op mijn pad ahum rial komt.
Ik heb nog een foto van mijn laatste treinreis, toen mocht mijn honden-kind mee.
Tot ziens!!


1 opmerking:

  1. Wat ziet je blog er leuk uit Dinah, echt heel vrolijk en gezellig zo! Gaaf dat het je lukte om zo'n goedkope kaart te bemachtigen, kun je toch heerlijk naar je vaders verjaardag toe! Van harte hoor, en een fijne dag gewenst! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.