donderdag 1 maart 2012

Schilderij, Galerie.

Galerie


Deze maand een aquarel gemaakt door mij van een lammetje. Er staat geen datum op dit kunstwerk maar ik schat dat ik dit ongeveer in 1997 heb gemaakt, kijkend naar mijn andere werk die wel gesigneerd is.

Waarom ik deze maand voor dit kunstwerk heb gekozen lijkt me wel duidelijk, voorjaar in aantocht!
Ik heb het lammetje in aquarel geschilderd om het tere van het beestje nog eens te benadrukken, de lichte kleuren bijna transparant geeft dit weer. Dat is ook zo fijn aan het werken met aquarel dat je kleuren bijna kan laten vervagen.


Schilderij bloemenmand.


Ik heb ook vordering gemaakt met mijn schilderij in opdracht. Soms is het moeilijk om de draad weer op te pakken als je met een doek bezig bent. Mijn inspiratie was helemaal zoek maar door het boek landleven waar ik ook op mijn blog iedere maand iets van laat zien kreeg ik weer zin om verder te gaan. Om niet gelijk het hele schilderij te laten zien heb ik een aantal detail foto's gemaakt.
 

De bedoeling is dat het mandje gevuld wordt met bloemen van verschillende jaargetijden, dus violen en bloesem, klaprozen en bessen. Normaal bloeien die niet in dezelfde tijd. Het wordt een 4 jaargetijden schilderij met al het moois wat de natuur ons het hele jaar door brengt.

Ik schat dat ik zeker nog 2 tot 3 weken de tijd nodig heb om het schilderij te voltooien. Alle bloemen die je ziet moeten nog verder uitgewerkt worden.



2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je berichtje op mijn blog, dat vind ik heel erg leuk!
    Wat een prachtige schilderijen maak jij zeg! mooi hoor! Grappig dat je hondje Wessel heet, ons hondje (een Cavaliertje) heette ook Wessel!

    Groetjes en tot een volgende keer,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Esther,

      Graag gedaan. En dank je voor je compliment.
      Wat grappig dat jouw hondje ook Wessel heette, dat hoor je niet vaak.
      Ik vond het wel een stoere naam voor mijn westie.

      Groetjes en tot blog's
      Dinah.

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.