dinsdag 21 februari 2012

Poppen breien

Ik heb het boek van Carlos en Arne besteld.
Als je dit via Wieke doet hoef je geen verzendkosten te betalen.


Ik heb geen idee wanneer het boek uit komt?? Volgens mij was het ergens richting de zomer. Dat lijkt nog heel erg ver weg. Ik had ook al wol en bamboenaalden besteld en binnen gekregen, niet geheel onbelangrijk, dus als het boek binnen komt kan ik gelijk aan de slag.
klaar voor de start.

Na wat googelen kwam ik al patroontjes tegen en mensen die met het Noorse boek (is daar al eerder uitgekomen) al druk aan het poppenbreien zijn geslagen. Als ik dat dan zie dan wil ik eigenlijk al beginnen met breien. Dat maakt mij of ongedurig of over enthousiast. You choose!!


Dit is Siv.(links) Een van de lieveling poppen  van het heren breiduo. Op de foto hier onder zie je Siv met een rokje en een stukje van het patroon. Maar ja zoals ik al zei, duurt het nog even voor ik kan beginnen met het breien van een van de poppen.
Voorlopig houd ik mij dan nog bezig met het aankleden van mijn pop Sientje uit een eerdere blog. Ik heb nog geen patroontjes kunnen vinden voor kleinere poppen, voor baby born poppen kun je te kust en te keur.

Ik zou ook graag een pet maken om haar blote hoofd te bedekken. patroontjes of ideeën zijn welkom.



Lieve groet, dinah

2 opmerkingen:

  1. Breien is totaal niet mijn ding maar als ik zie wat voor leuke dingetjes ermee kunt maken ben ik er (heel soms) weleens jaloers op.
    Ik wens je er veel succes mee.
    Lieve groetjes, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He hallo Trudie,

    Nou er zijn heel veel mensen die VEEEEELLL beter kunnen breien dan ik. Ik zoek wel die patroontjes uit die niet zo moeilijk zijn ;-)Ook voor beginners dusssss misschien toch eens proberen?
    Ik heb net het haken ontdekt en eigenlijk is dat veel gemakkelijker, morgen laat ik de gymschoentjes die ik voor mijn net geboren nichtje heb gehaakt zien in mijn blog, zo schattig.

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.