maandag 22 mei 2017

Restjes deken met rand.


Hij is klaar mijn "restjes deken" niet dat mijn restjes op zijn daarvoor kan ik nog wel een deken maken. Het waren trouwens geen kleine restjes hoor maar meer bollen over resten.
Nu heb ik wel een mandje vol met kleine bolletjes waar ik eventueel nog iets van zou kunnen maken. Maar dat later.


Het is deze week wel erg mooi  weer dus met mijn restjes deken op de bank gaat het hem niet worden maar zo in de avond als het iets frisser is kan het wel. en het is ook wel lekker zacht om op te zitten.

Ik heb totaal geen rekening gehouden met welke kleur waar moet of goed kleurt of niet gewoon pakken en haken. Natuurlijk heb ik wel iedere twee rijen (het patroon bestaat uit 2 rijen) een andere kleur gepakt. De afmeting van de deken is 160 cm bij 100 cm, groot genoeg om lekker onder te kruipen..

Een heerlijk werkje voor bij de tv en niet zo heel erg moeilijk, als je het patroon door hebt haakt het heerlijk weg. Hier staat het linkje naar het patroon als je ook deze deken wil maken. Ik heb het patroon gemakshalve maar even vertaald.


Het was lastig om een geschikte rand te vinden maar mijn zoektocht heeft toch een mooie rand opgeleverd. Ik heb de rand in 1 kleur gehouden om de deken een geheel te laten lijken. Jammer genoeg had ik net niet genoeg garen om het hele patroon van de rand af te maken. Je ziet het niet zonder patroon er naast. De rand staatop mijn Pinterest en hier is een linkje.

Ik heb de deken klaar en nu mag ik weer iets nieuws beginnen..... maar wat..... of zal ik gewoon wat dingen af gaan maken?





14 opmerkingen:

  1. Een schitterend deken en motief Dinah ...
    Vrolijke rest kleurtjes ...
    Fijne start van de week ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden en de zo maar een kleurtje pakken heeft goed uitgepakt :)
    Ik zou voor afmaken kiezen, dat ruimt ook weer op in je hoofd ;)
    Fijne week, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker bont en lekker vrolijk.
    Heel mooi gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem fantastisch mooi geworden. De grijze rand maakt hem écht af.
    En... ik denk dat hij ingepikt is door een lieve viervoeter?
    Of vindt Wessel hem nu ook te warm? :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat ruimt weer aardig op :-D
    Leuk geworden, altijd handig zo'n dekentje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is hij mooi geworden! En je hebt er niet eens over nagedacht zeg je!? Bijzonder en allerlei bolletjes op. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is hij mooi geworden. Lekker vrolijk :-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lekker vrolijke deken en je resten zijn zo mooi opgemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooie deken, Dinah! En dingen af maken? Hmmm, dát is een goed idee ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuk patroon !!!! en restjes heb ik ook nog genoeg :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik durf dat nu nooit hè.. zomaar op de bonnefooi kleurtjes pakken en haken maar!
    En de deken is ook al in gebruik, zie ik. Dat boefje weet ook wel wat lekker ligt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een mooierd!! Een super leuk idee om op deze manier je restjes te verwerken. Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig is hij! Een mooi regenboog deken. Zo zie je dat wanneer je niet heel bewust nadenk over de kleuren, de kleuren uiteindelijk prachtige uitpakken!!

    Geniet ervan!
    Groetjes Marijke @zusjeknus

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi geworden en het is dus een soort van grabbeldeken. Ik doe de bollen in een zak en grabbel er in, want anders zoek ik op kleur.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.