woensdag 15 maart 2017

Ik hou van Bloemen. Babouska rozensjaal



Een tijdje terug heb ik deze babouskaroos granny's gehaakt en ik zou er een kussenhoesje van maken, maar omdat het zo lekker weg haakt en ik in een keer te veel granny's had ,heb ik er een sjaal van gemaakt. hahahaha. Zo zie je maar dat niks vast staat. Misschien komt het kussen er nog wel eens.


Ik weet nog niet goed of ik de sjaal zelf ga houden of in mijn winkel ga zetten. Ik heb al zoveel sjaals en ook al vind ik het een prachtige sjaal, genoeg is genoeg. Wil je deze leuke granny ook haken ik heb er een patroon van gemaakt en die vind je hier...

Ik ga zeker nog een aantal rozen haken en die op een vestje o.i.d. naaien want die zijn echt zo schattig en zo verslavend om te haken. Ik hou ook erg van bloemen en rozen en tulpen staan zeker in mijn top 10 van mooiste bloemen.  Zo vind ik, de Pioenroos en de Stokroos (wil nog graag een paar zaadjes, HINT ) maar ook Hortensia's, Seringen, Dalia's en ,nog veel meer erg mooie bloemen. De tulpen op de foto heb ik dit weekend gekocht en mijn man heeft de kleuren uitgezocht, die kiest altijd de felle kleuren. Ik kies meer de pastel of blauwe tinten. 


Nu ben ik benieuwd welke bloemen in jouw top 3 staan. 

PS: zondag is er weer een patroontje van de Paas Cal. 

16 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke sjaal is dit geworden! Heel leuk zo voor in de lente!
    Enuh, als zo zo snel haken, heb je dat kussen vast ook snel ;-)

    Groetjes Marijke
    (zusjeknus.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal!
    Ja, rozen, ik houd er ook van! Ik vind heel veel bloemen mooi, ik vind narcissen bijvoorbeeld ook geweldig. En zonnebloemen. En nog veel meer :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet alleen een prachtige sjaal maar ook een vrolijke sjaal! Knap gedaan! Ik hou het liefst van wilde bloemen zoals klaprozen (zowel de witte als de rode), de korenbloem, enz ...

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk idee, Dinah!! Ik ben helemaal into sjaaltjes maken en dit patroon gaat ik zeker onthouden!! Dankjewel voor de inspiratie. Lieve groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da's nog eens een goede bestemming voor die vrolijke bloemen blokken!
    Bij mij staan anemoontjes, fresia's en.... tja, dan wordt het eerlijk gezegd moeilijk... ik denk ereprijs; dat kleine blauwe schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijke vrolijke lentesjaal! Poeh mijn favoriete bloemen, bij alles wat jij schrijft denk ik jaaah! Vind ik ook leuk. Ik hou van anemonen, dahlia's, lathyrussen en tulpen en....;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige sjaal is het geworden......en zo leuk dat je al hakende ineens een ander idee krijgt van wat het gaat worden.....zo herkenbaar...
    Gr...Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat een project in wording zomaar iets anders kan worden. Leuk zo.
    Pioenrozen staan op nr 1, maar wat te denken van seringen en hortensia en ik zie lathyrus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke sjaal!!! draagt makkelijker om je nek dan een kussen denk ik!
    paardebloem is mijn favoriet!! sterk, dapper, onuitroeibaar en stralend geel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 3 favoriete bloemen noemen is mss nog moeilijker dan 3 favoriete kleuren 😊 Ik hou van bijna alle bloemen en de favorieten wisselen dan ook nog eens met de seizoenen.
    Hele mooie sjaal geworden, die staat ook op mijn to - do lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je sjaal is prachtig! Dank ook voor je openhartige reactie op mijn blog. Helaas is een leuke baan inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Lijkt me ook heftig, ik hoop niet dat mijn blogje kwetsend was voor jou. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Lien. Ik vind het nog steeds moeilijk maar heb wel nieuwe invulling gevonden. Ook schrijf ik in mijn andere blog "ik heb een mes" er regelmatig over. Ik ben altijd erg open geweest over mijn leven met MS. 😊

      Verwijderen
  12. De rozen zijn mooi. Wat een goed idee om daarmee een rozensjaal te maken. Hij ziet er vrolijk en bijzonder uit. Die sla je vast met plezier om.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.