donderdag 17 december 2015

Twinkle Star CAL nr 9: Sparkle Spiked Star

Onderaan dit bericht vind je de eerste foto's van de Twinkle Little Star CAL garland zoals ik hem gemaakt heb. Kun je niet wachten dan scrol je naar beneden. 

***

De een na laatste ster is vandaag aan de buurt.  
Het is ook al bijna kerst en dan is het ook wel fijn als je iets klaar hebt.
Dus gauw aan de slag met deze 

Sparkle Spiked Star



***

Hier nogmaals het patroon:

* 4 lossen maak een ring met een halve vaste.
Haak 5 vasten in de ring. doe dit een beetje losjes...

* In iedere steek haak je het volgende:
- 2 lossen
-2 stokjes + 1 losse
- 1 dubbel stokje
- 3 lossen
steek terug in het dubbel stokje en haak een hv
- 1 losse
-2 stokjes
-2 lossen
- haak de punt af met een half vaste in dezelfde steek.
ga met een vaste naar de volgende steek en herhaal tot alle 5 steken een sterpunt hebben.

***



En dan nu foto's

Hier hangt de garland boven de kerststal op een enorme lantaarn.
Je krijgt een leuk effect met een spiegel achter je garland.


Hier onder heb ik de garland op mijn kast geplakt samen met een streng lichtjes staat dit ook erg leuk vind ik zelf.

Zoals je ziet heb ik draad laten zitten aan de sterren en heb ik ze op verschillende hoogtes aan een rij van ongeveer 200 lossen op dezelfde afstand van elkaar vast geknoopt zo krijg je een speels effect maar niet saai omdat ze op verschillende hoogtes hangen..  



Maar dat is niet waar hij nu hangt, dat laat ik nog zien als we alle sterren hebben gemaakt.

Veel suc6 met het haken van de Sparkle Spiked Star.

O, ja ik zou het leuk vinden als je mij een foto stuurt van jou gehaakte Twinkle Sterren dan maak ik er een mooie collage van die ik dan vervolgens hier op mijn blog deel. dat kan via mijn mail, klik daarvoor op mijn blogicoontje en je komt in een menu waar je mij kan mailen of via mijn facebookgroep, dat icoontje staat in de rechter kolom.
Alvast bedankt...




9 opmerkingen:

  1. super leuk is deze ook weer tja op mijn uitvoering zul je nog wel even moeten wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een lief sterretje. De sterretjesslinger hangt er mooi bij zo boven de kerststal. Dank je voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie ster, zo sierlijk. Het lijkt wel een bloemetje...
    Ik ga aan de slag!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik nog te zeggen dat ik jouw foto's zo prachtig vind... wat een sfeertje!

      Verwijderen
    2. Vergeet ik nog te zeggen dat ik jouw foto's zo prachtig vind... wat een sfeertje!

      Verwijderen
  4. Hoi! Op de 1 of andere maneir ben ik hier al een hele tijd niet meer komen kijken en heb ik dus van allerlei leuks gemist... Ik heb je sterretjes gauw opgeslagen om nog een keer te maken (weet niet of dat nog voor deze kerst wordt). Bedankt in ieder geval!
    Groetjes en fijne feestdagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk! Ik krijg haast de kriebels om toch 'm nog even te maken... (alleen ken ik mezelf, dat even zit er vaak niet in...).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Dinah, mijn sterren zijn klaar, aan 9 stuks heb ik genoeg.
    Kom je kijken op mijn weblog.
    Bedankt voor de patronen en de inspiratie, ik vond het een leuke mini cal!

    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo. Dinah,
    Superleuk zin je sterren ik,heb al een aardige serie gemaakt en ook gebruikt voor de kerstkaarten. Nu de laatste 2 sterren nog.
    En dan ga ik er een slinger van maken
    Dank je wel voor de patronen en inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.