donderdag 17 september 2015

Herfstpatroon: Eikel.

Herfst is in aantocht en gezien de hoeveelheid regen die we de afgelopen dagen hebben gehad kan je wel zeggen dat het al herfst is. September kan nog zo mooi zijn en warm ook. Maar goed je weet niet wat de toekomst brengt en misschien krijgen we nog een mooi najaar.

Want, wat is mooier dan een zonnige herfst. Dat zal mooie plaatjes opleveren.
Al die mooie fel gekleurde bladeren en noten zoals de Kastanje en  Eikel.
En laat ik daar nou net naar op zoek zijn.

Op mijn zoektocht naar een patroon voor een eikeltje kwam ik alleen maar Engelse patronen tegen.Voor z'n klein haakwerkje vond ik het teveel gedoe om toestemming te vragen....wachten op antwoord en dan nog vertalen... dusssss:
Hoe moeilijk kan het zijn om zelf een patroon te maken van een eikel?

Het eikeltje wordt in een keer gehaakt met een kleurwisseling (hoeft niet) Vanaf het petje tot de onderkant van de noot.  Ik heb katoen gebruikt en haaknaald nr. 3,5 en twee kleuren oranje en bruin. Het patroon staat in PDF met foto's erbij zodat ook beginners het heel goed kunnen volgen.

PDF Patroon Eikeltje.

Laat ik de volgende keer zien waarom ik zo nodig een eikeltje moest maken...

Het weekend zou het weer beter worden. Wij gaan weer even naar de camping want daar moet het een en ander opgeruimd worden. Het kampeer seizoen is voorbij. Jammer...


16 opmerkingen:

  1. Leuk Dinah, echt herfst idd. Jammer dat het campingseizoen is afgelopen. Op naar volgend seizoen ;)
    Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik ook maar we gaan zeker nog 2x om de boel winter klaar te maken...

      Verwijderen
  2. Wat heb je het patroon toch mooi uitgewerkt, Dinah. Het ziet er zo enorm verzorgd uit, volgens mij heb je hier echt plezier in!
    Wel jammer dat de zomer voorbij is, vind ik.

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik vind het leuk om zelf patroontjes te maken... Het is echt heel leuk om iets zelf vanaf het begin te maken...

      Verwijderen
  3. wat leuk weer Dinah wel een priegeltje zo maar goed gelukt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer he! Dat het kampeer- vaarseizoen weer op zijn eind loopt.
    Het eikeltje is heel leuk.
    Maar zie ik daar een rover op de achtergrond?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihihi, klopt... Volgende blogberichtje meer over de rover....

      Verwijderen
  5. Bedankt voor het delen van je patroontje.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je herfst eikeltje is zo gezellig mooi ...
    Ik heb er ook gehaakt deze week ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk, dat patroontje ga ik ook zeker eens gebruiken ;-) Eén opmerking: heb je het nog opgevuld of niet? Misschien lees ik erover heen?
    Ja, vandaag is het prachtig weer, wel leuk voor een campingdagje eigenlijk!
    Groetjes en goed weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Staat dat er niet bij? Ben ik vergeten... Het eikeltje moet zeker opgevuld worden voor je gaat minderen, anders krijg je het er niet meer in. Leuk datje het gaat proberen,....

      Verwijderen
  8. Het patroon is aangepast er staat nu wel in wanneer jehet beste het eikeltje kan vullen.. Veel plezier van het patroontje.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief patroontje, dankjewel!
    Succes en veel plezier op de camping!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor. Bedankt voor het delen van dit patroontje. Veel plezier op de camping.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.