vrijdag 10 april 2015

Vestje opvrolijken.




Het is nu echt voorjaar en bij voorjaar horen bloemen en vrolijke kleding.
Tijd om een van mijn vesten iets extra's te geven.
Ik draag heel graag vestjes.
 Ik heb er dan ook tig in de kast hangen en ik heb de afgelopen week weer 2 er bij gehaald, want volgens mij kun je daar niet genoeg van in de kast hebben. In de lente/zomer draag ik ze op wat frisse dagen of als jas en in de herfst/winter draag ik ze als trui. Het is bij mij altijd tijd voor een vest.
Soms vind ik een vest te saai en dan ga ik hem opvrolijken. dat kan met een simpel kantje langs de rand met knopen of onderkant
of zoals ik nu gedaan heb met een gehaakte applicatie.
Nog wat kralen en glitters en kijk eens hoe leuk dit vestje weer is.

Dat is toch erg vrolijk geworden dacht ik zo.
er staan op internet zoveel leuke haakpatronen van bloemen dat ik jullie niet wil vermoeien met die van mij.
Heb zelf wat bedacht gewoon beginnen met een rondje en dan go wite the flow.


De applicatie heb ik met naaigaren vastgezet op het vestje, vervolgens nog twee bladeren gehaakt en wat kralen er op genaaid en toen vond ik het mooi. Ik heb wel eerst alles vast gespeld om te kijken of ik het zo mooi genoeg vond voor dat ik het vastgenaaid heb. Ook even aantrekken om te kijken of het goed zit is handig.





8 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt Dinah! je hebt me op een idee gebracht, iets leuks haken als motief voor een basic trui of zo...fijne weekend ☀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk! Ja, vestjes kun je nooit genoeg hebben in ons kikkerlandje... En het wordt helemaal leuk om ze zo op te vrolijken in dit jaargetijde!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee, ik heb er ook "tig" en allemaal "saai" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh super idee Dinah en heeeel erg mooi geworden!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk toch dat je je vestjes opfleurt. Ik hou die van mij liever wat neutraal maar dat komt dat ik natuurlijk alleen maar hele fleurige jurken eronder draag. Maar wie weet laat ik me ook nog eens verleiden om ze op te fleuren hihi.
    Je vestje ziet er zo in ieder geval heel leuk uit :).

    Thanks voor het delen van de gave Tante Betsy winactie lieverd! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, en je geeft ook goede tips!
    Bedankt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk idee om een vest op te fleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.