vrijdag 21 november 2014

Macro....

Lensen voor een camera zijn over het algemeen prijzig je betaald zo €100,- maar vaak een veelvoud er voor. Toen ik dit hulpmiddel zag voor nog geen €10,- dacht ik dan ook dat het toch niks zou zijn. maar ik heb het besteld en voor dat geld heb ik een heel leuk speeltje voor mijn camera er bij.

Let wel bij een macro opname moetje een statief gebruiken omdat elke minuscule beweging omgezet wordt in een aardbeving op je foto. Ik ben nog niet in bezit van een afstandsbediening om de foto te maken maar met de timer op het toestel werkt het ook erg goed. Zelf het afdrukken kan teveel zijn om een scherpe foto te maken.

Omdat de lens niet meer automatische scherp stelt moet je dit ook zelf doen. En dat is al lastig zat. Dus timer en een statief zijn noodzakelijke items voor macrofotografie.

Zo ziet het er uit. Je kunt de ringen voor elk gangbare camera krijgen.

En ik heb er al wat foto's mee gemaakt. Viel weer niet mee met het licht, pff wat is het een donkere dag, maar met de lamp aan heb ik toch leuke foto's kunnen maken.

Een veer van een Vlaamse Gaai
 
Een gulden met de beeltenis van Koning Willem Alexander.

Zoals je ziet is het, mocht je graag dingen van heel dichtbij bekijken, de moeite waard om deze verlengbuis aan te schaffen.



3 opmerkingen:

  1. Leuk speelgoed voor dat geld inderdaad!(ik ben aan het sparen voor een macro lens...en dan niet eens zo'n gek dure ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook maar dan voor een tele-lens. Het is geen goedkope hobby. Een bolletje katoen of wol is goedkoper. hahahahaha. Is ook leuk ;-)

      lieve groet,dinah

      Verwijderen
  2. Heb je wel eens van een voorzetlens gehoord, die heb ik en is echt ideaal!
    google maar eens.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.