donderdag 18 april 2013

Nieuw behangetje blog en tip anonieme berichten.

Nee, je bent hier goed,,,, ik heb alleen de look van mijn virtuele woonkamer aangepast met een nieuw fris voorjaars behangetje. Deze keer heb ik mijn blog voorzien van een  Schabby Background, klik op de link als je er een kijkje wilt nemen. Je vind hier meer leuke grappige en mooie dingen om je blog op te leuken.


2 voorbeelden van de vele achtergronden;


Hoe doe je dat????
Om een nieuwe achtergrond te maken ga je naar je bloggers overzicht. Aan de linkerkant zie je dan een menu en daar ga je naar  Indeling  Je ziet nu een indeling van hoe je blog er uit ziet zonder alle tekst en andere opsmuk. scrol dan naar beneden, je ziet over de hele lengte onderaan: een gadget toevoegen  Klik hierop en je komt in een popup menu waar je gaat zoeken naar HTML JAVA script toevoegen. Even wachten... Nu gaan we terug naar de website van schabby backgrouds en klikken onder de gewenste achtergrond op Get the code. Wederom komt er een popup raam en daar staat de code:
Belangrijk is dat je de code helemaal kopieert.
Nu gaan we terug naar html java script toevoegen en als je daarop klikt zie je een raam waar je deze code in plakt. 
Vervolgens zie je rechtsboven een oranje button met indeling opslaan, klik daarop en bekijk door op de button ernaast te klikken een voorbeeld.
Vind je de achtergrond helemaal niks dan kun je de code weer verwijderen.Herhaal het bovenstaande en verwijder de code. Let wel: altijd op indeling opslaan klikken. Suc6..

Nog iets anders: 

Ik kreeg naar aanleiding van mijn bericht over woordvertificatie van Pauline een heel handige tip lees maar ff mee:

 Het helpt ooook heel erg door anonieme reacties gewoon niet toe te staan!
Geen enkel vreemd bericht meer gehad sindsdien.
Als mensen hun naam niet willen noemen of alleen maar spam sturen hoef ik toch geen reactie van ze.
En op deze manier hoef ik dus niet de woordverificatie aan te zetten.
BeantwoordenVerwijderen

Reacties


Dinah3 april 2013 16:3He, Paulien, bedankt voor je reactie ik ga het gelijk uitproberen. En nu kijken of ik nog anonieme berichten krijg...

Lieve groet,dinah

Even voor de anderen die hier ook last van hebben
WAT HEB IK GEDAAN:
Bij instellingen - berichten en reacties -

Wie kan reacties achterlaten?
Keuze alleen geregistreerde gebruiker aanklikken.

En het werkt echt, geen anonieme reacties meer en voor jullie geen onnodig over typen van codes en cijfers. Zeker de moeite waard om het uit te proberen.

15 opmerkingen:

  1. hartelijk dank voor alle informatie !!
    fijne avond,
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm nou ik ga ook eens kijken, krijg steeds meer spam.... Voor je achtergrondje moet ik wchten op laptop denk ik, zie zo op de ipad nog niks vreemds, nieuws ;-) maar dank in ieder geval voor de uitleg. Liefs Maai

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor het delen en je nwe virtuele woonkamer is fris en prachtig!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog geen gekke berichten gehad. Maar ik zou het natuurlijk wel van te voren al kunnen instellen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een fris nieuw achtergrondje hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben nog wel tevreden over mijn behangetje maar ik zie hoe je het kan veranderen, zo leuk. HEt verandert er in een keer door. Gezellig!

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owwwwwwww Dinah wat geweldig je uitleg meis!
    Ik snapte er niks van hoe ik die leuke behangetjes kon plaatsen.
    Maar ik weet zeker dat het met jou uitleg helemaal goed gaat komen hihihihi

    Ik vind jouw behangetje schitterend!!!!!!

    Enne dat van Anoniem ga ik meteen even instellen ... ik word gek van al die meldingen met verwijzingen naar andersoortige creatieve sites hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. YEAHHHHHH dank je wel Dinah .... alleen weet ik nu niet welke achtergrond ik het leukst vind hihihi. Maar het is gelukt hahahaha!
      Toppie moppie!!!!!

      Verwijderen
  8. Daar heb ik wat aan !!! Ik vroeg me al af hoe mensen dat deden, zo'n leuke achtergrond!! Van het weekend es proberen !!!! Dank je wel !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het werkt!
    De anonieme reacties belanden trouwens als spam in je dashboard( dat kan je zien als je op reacties klikt en dan spam) dus daar kan je nog wel zien wat ze allemaal sturen,maar je hebt er geen last meer van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oke, dat ga ik dan ook nog even bekijken. Er zijn steeds meer bloggers die de woordvertivicatie weer aan zetten en dat maakt het bloggen en dan vooral het achterlaten van een berichtje minder leuk....

      Dank je wel. groetjes, dinah

      Verwijderen
  10. ja.. ik heb ook alleen reacties mogelijk voor geregistreerden.. en heb nog nooit last gehad van rare reakties!

    en ik heb je behangwinkel uitgeprobeerd.. en opgeslagen.. want ik zie leuke seizoenachtergrondplaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, en ik zie net dat ik de tip van Ineke kreeg!!!!!

      Verwijderen
  11. Thx voor de info, zag het eerder ook al in een reactie op mijn blog! Zal de woordverificatie weer afzetten, dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super duidelijk dit soort dingen is voor mij een echte hulp ga het eerdaags eens proberen ,ja jij hebt altijd leuke achtergronden enzo gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.