maandag 25 maart 2013

Verfproject nr 2 :Toilet, Annie Sloan verf, eindrelultaat.

En het toilet is klaar.

Twee lagen clear wax op de vloer en ik heb het plankje in het toilet ook nog een likje ,Paris Grey,kalk verf gegeven. Het ronde  vloerkleed had ik al maar past nu beter bij de vloer. De vloer moet nog 4 weken uitharden en tot dan moet ik (en de rest van de huisgenoten) nog voorzichtig zijn. Als de vloer me goed bevalt dan ga ik de bijkeukenvloer ook onderhanden nemen. Daar liggen dezelfde lelijke plavuizen op de vloer. In mijn vorige post kon je het eindresultaat al goed zien maar hier volgen de foto's van het echte eindresultaat.

 De voor-foto's :




De na- foto's:

Het valt niet mee om het toilet goedop de foto te krijgen. Ik heb tussen het was gedeelte (daar staat de wasmachine en droger) en het toilet een gordijn, die zie je links op de foto. 
De rand in de muurtegels is mij ook een doorn in het oog maar om nu de hele wand te gaan schilderen... Misschien dat ik dat randje ook nog eens een ander kleurtje geef en een paar mooie Franse luiken voor het wasgedeelte staat ook op mijn verlanglijst.. Er staan nog meer schilderprojecten op het programma!!!!! Het is bijna verslavend om met deze verf te werken.


20 opmerkingen:

  1. GEWELDIG MOOI

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie metamorfose Dinah. Ik zag toevallig bij Eigen Huis en Tuin dat ze alleen het sierrandje in het toilet onder handen namen. Dat is minder werk en het resultaat is groot.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi zeg, i love it ♥
    Geniet ervan he
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je antwoord op mijn vragen, ga even informeren nog bij hen, en vast een klein testblikje bestellen om te kijken/proberen, en misschien is het wel genoeg voor ong.20 kleine tegeltjes van 10 x 10cm.
    Je toilet heeft een hele mooie matamorfose ondergaan hoor!...en kom op joh, dat randje nog boven aan de wandtegels...is voor jou toch een fluitje van een cent...ha,ha!!!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marianne, Je hebt ook blikjes van 250 ml dat is zeker genoeg voor de tegeltjes. Je moet zeker wel 2 lagen rekenen om het te dekken. Je hebt gelijk hoor dat randje moet er ook nog aan geloven. Zal zien of het deze week nog lukt ;-) Ik heb gister mijn nek verrekt met het schoonmaken van het plafond in het toilet, hihihihi. Ik heb namelijk ook al een nieuwe lamp en voordat die opgehangen wordt wou ik het plafond schoon hebben. Nu kan ik mijn nek niet goed meer bewegen... Ik ben heel benieuwd naar jou bevinden met de verf...

      Groetjes, dinah

      Verwijderen
  5. Echt geweldig Dinah!! Ik ben helemaal jaloers op je moed om je vloertegels aan te pakken! Zelf zit ik al te broeden op diverse andere objecten, dus gisteren maar meteen een tweede lading krijtverf besteld ;)! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super gaaf!!! Wat een verschil hé!!!
    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig wat een mooie metamorfose,dat is nog eens eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig eindresultaat!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt heel erg mooi geworden! Heb je berichten aan vriendlief laten zien en hij denkt er sterk over om de verf ook te gaan halen voor zijn toilet en badkamer. Nu zal het toilet niet zo'n probleem zijn (niet zo nat) maar zou je ook echt de tegels in de badkamer (niet de vloer maar de wanden) kunnen schilderen hier mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens de mensen van de oude bank wel... Je kunt ze altijd even bellen, mailen. Ik ben zelf ook benieuwd hoe lang de verf er op blijft zitten, ben ook nog steeds sceptische. Geloofde het ook niet en heb ook gevraagd of het wel echt waar is,,, ik was niet de enige...De vloer moet eerst nog 4 weken uitharden en daarna moet het oke zijn..... we wachten af.....

      Groetje,dinah

      Verwijderen
  10. You go girl! Het ziet er prachtig en up to date uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. top zeg! ik durf het maar niet, bevalt het jou goed? zit het nog steeds?
    groetjes, Inge
    (blog: sfeer in landelijke stijl nummer 2)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.