zaterdag 23 februari 2013

Computerkast. Verf van Annie Sloan 1

In een vorig blogje vertelde ik van die mooie computerkast die ik gekocht heb. Nu zal ik je gelijk maar vertellen dat ik er toch wel heel erg tegen op zie om die mega kast te gaan schilderen en eerst schuren en plamuren en dan in de primer want niet alles is massief hout,  grondverven en weer schuren, laagje een en weer schuren en laagje twee en klaar... Als ik het zo op schrijf dat wordt ik er al moe van. pfffffff
Boek met verftechnieken.

Dus ben ik op het WWW op zoek gegaan en al snel vond ik een ongelooflijk  verhaal over verf die je kan gebruiken op een met boenwas behandelde kast en dat je niet, sterker nog, mag, niet schuren. Neeehhhh dat kan niet. Echt ze beloven het, je kan zelfs plavuizen schilderen, neeehhh, dat kan niet. dat geloof je toch niet. Ja,, misschien wel maar of dat mooi wordt!!!
Ik verder zoeken op het merk verf en ik kwam You Tube filmpjes tegen en enthousiaste mensen die workshops geven en de mooiste schildertechniek lieten zien. 
Waar ik het over heb, Over de chalk paint van Annie Sloan. Het is een krijtverf niet te verwarren met kalkverf.   
Verf in hele mooie matte tinten, kijk maar.

Klik hier voor de website waar ik deze foto vandaan heb.

En fimpjes te over op You Tube, hier een filmpje van Annie Sloan zelf en enkele voorbeelden van wat ze doet met haar verf.



Ik kan de eigennaar van deze foto niet meer vinden.
En als je dan gaat googelen en alleen afbeeldingen gaat bekijken vind je  nog meer moois. Ik heb de verf besteld en ga er vandaag nog mee aan de slag. De kleuren van de kast hier naast ga ik ook gebruiken voor mijn computerkast. De binnenkant wordt White Linnen en de buitenkant wordt Paris grey met iets Grafhite er door om het donkerder te maken. Ik heb ook nog een klein potje Provence aangeschaft voor,?

Ik ben benieuwd of het mij lukt om de kast zonder te schuren net zo mooi kan krijgen als de filmpjes en folders, afbeeldingen en website's beweren. Volg mij in mijn ontdekking......

Ps: ik ben niet gesponsord hoor!!!! mocht je dat denken.... De verf is niet heel erg goedkoop maar ook niet zo duur dat het onbetaalbaar is. En als het dat doet wat het moet doen (schilderen zonder primer, schuren enz) zijn geld meer dan waard. Daarbij is het verf op waterbasis dus vriendelijk voor het milieu, niet geheel onbelangrijk en droogt de verf ook nog eens snel binnen 2 uur kan de volgende laag verf er op. Je kwast kan ook me water schoon gemaakt worden. Je kan met deze verf bijna alles schilderen, ook glas....Je kan de verf waxen en vernissen om het slijtvast te maken, maar dit hoeft niet, ik heb gekozen voor wax. Tenslotte moet ik er op (tafelblad) kunnen werken. Foto's van mijn kast volgen.... Hier de kleuren die ik uit gekozen heb.
En kom nu maar op met die kwast :-)


17 opmerkingen:

  1. Klinkt als de ideale verf, alsin; geen gedoe gewoon lekker verven ;)
    Ben benieuwd hoe de verf bevalt en naar het eindresultaat natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik heb nog 6 donkerbruine eetkamerstoelen die ik spuugzat ben. ;-) deze moeten naar een lichte kleur. Net als jij,zie ik ook erg op tegen het schuren. En het zijn er 6! Ik ga jou heel aandachtig volgen. De kleuren zijn prachtig. Was vast moeilijk kiezen.
    Succes!!
    Gr.,Natasja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik ga dit met heel veel interesse volgen! Hier staat namelijk een nogal bruine piano, die me een doorn in het oog is. Maar omdat hij van hout en fineer is, nogal moeilijk te schilderen... Veel succes Dinah, ik ben heeeeeel benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren !! Ben heel benieuwd!! Misschien dat het mij stimuleert om nu eindelijk m'n makkelijke stoel van een kleurtje te voorzien. Die staat afgeschuurd en wel in de kamer, maar verven daar komt het maar niet van !! :o)!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ken het ( ook van lezen ) dus jij snapt wel dat ik nu heel erg benieuwd ben of dit gaat lukken.......we gaan er wel van spannend

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb het ergens bij iemand op een blog gelezen die geen andere verf meer gebruikt en ook alles verft nu haha
    Hier in de buurt is het niet te koop helaas was ook al wezen speuren...heb bij de karwei een soortgelijke verf gevonden, maar daar zijn de kleuren weer beperkt...
    Suc6 ben onwijs benieuwd
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat mooi! Ik heb hier nog wel wat grenen meubeltjes die ik ook nog moet schilderen. Ik wacht even af of het goed bevalt! Succes met schilderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Benieuwd hoe het gaat worden, leuk hoor.
    In spanning afwachtend groet ik jou, ihihi
    Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleurtjes!!
    Ik ben erg benieuwd!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb net mijn grenen kledingkast in Old White van Annie sloan gezet. Moet alleen de deuren nog. Helemaal te gek deze verf. Heb de kast eerst met water en ammonia afgenomen en ondanks dat het niet hoeft eerst in de grondverf gezet. En nu zit er één laag old white op. Ben zeer te spreken over het resultaat. Ben zelf geen super schilder maar het ziet er strak uit. Weet niet of ik er nog een laag over doe. Maakt het misschien net iets voller. Dan doorschuren met staalwol en dan zet ik hem in de was. Had laatst een kastje laten zien op mijn blog bij ons op de wc die heb ik ook met deze verf gedaan. Ben er helemaal blij mee. Hoop dat ik je een beetje geholpen heb. Zou zeggen aan de gang ermee. Als je wilt heb je dan volgende week een andere kast staan. Oh ja wij hebben de verf wel 24 uur laten drogen voordat we het doorgeschuurt hebben.
    Groetjes en heel veel succes, Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even op je blog gekeken. Mooi dat kastje. Ben je de vloer ook aan het schilderen met deze verf? Ik weet nog niet of ik de kast ook ga doorschuren,,, was het niet van plan maar wie weet ik kan nog van gedachte veranderen. hahaha. Laat je ook nog een foto zien van je kledingkast, ben wel er nieuwsgierig hoe hij geworden is.

      Lieve groet, dinah

      Verwijderen
    2. De vloer ben ik met andere verf aan het doen. Gewoon uit de bouwmarkt maar dan wel speciale trappenverf. Ook helemaal te gek om te gebruiken. Het ruikt bijna niet en droogt heel snel. Moet ook wel, want er wordt gewoon geleefd. Het trappenhuis moet ik ook nog doen. Ohhhh alles staat hier na bijna 6 jaar nog in de grondverf. En nu ben ik het zat. Hahaha....
      Ga gauw weer naar mijn kast toe. En jij heel veel succes. Het wordt vast heel mooi.
      Groetjes Marguerite

      Verwijderen
  11. Ja super die verf van Annie Sloan!!! Ben heel benieuwed naar het eindresultaat van je computerkast hoor...zal vast een hele mooie metamorfose worden/zijn!

    Go for it Girl...you can do it! Ha,ha.

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De ideale verf zou ik zeggen, ben benieuwd naar je resultaat.
    'k Vind de kleur ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Afgelopen zomer heb ik ook overwogen om deze verf te gebruiken bij het schilderen van mijn meubeltjes. Ik durfde het toch niet goed aan. Maar ik lees nu zulke positieve berichten! In Daphne's diary nr. 1 staat een artikel over deze verf, erg leuk.
    Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen.... Want de komende zomer wil ik nog twee kasten omtoveren...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat klinkt veelbelovend ik ben benieuwd.
    Het probleem is (lijkt mij) als iets niet geschuurd is de verf minder goed hecht en er sneller stukjes afgestoten worden. Met een kast zal dat minder snel gebeuren natuurlijk als met een stoel of tafel.
    Krijtverf is zowiezo mooi. wij hebben het op de trap !
    succes, Lieve groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat klinkt als een verf die te mooi is om waar te zijn :) Ik moet een beetje bijlezen en ik zie dat je nog 2 nieuwere berichtjes hebt geplaatst hier over. Ik ga vlug verder lezen! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.