zondag 24 februari 2013

Computerkast, verf Annie Sloan.2

Ik ben begonnen met het schilderen van de computer kast met de chalk verf van Annie Sloan. Eerst de binnenkant want daar gaat de meeste verf en tijd in zitten. Planken, lades, onder/boven/achter en zij-wanden, je verkijkt je er op dat er nog zoveel valt te schilderen in vergelijk met de buitenkant die uit minder delen bestaat.
Pinterest

Wat me gelijk opviel aan de verf is dat hij dik is, zeg maar vla of dikke pannenkoekenbeslag. Het is handig om het te verdunnen met water. Vandaar ook de sluikreclame voor wijco satesaus op mijn foto's. hahahaha.

De verf smeert lekker en je hoort bijna het krijt in de verf op het fineer en hout glijden. Ik moet zeggen dat het fineer beter pakt en glijd dat het hout!!! En het blijft gelijk zitten ook. Daar maakte ik mij het meest zorgen om of de verf wel blijf zitten op het fineer maar het lijkt niet uit te maken waar je het op smeert. de verf pakt even goed op metaal, fineer en het hout.

Er moet wel een tweede laag verf op, ik had niet anders verwacht want je gaat toch van donker naar licht en dat dekt nooit in een keer. Ik heb gelezen dat je een 2de laag de verf nog meer moet verdunnen. 

Ik heb van de white linnen verf 1 liter en heb nu minder dan de helft gebruikt voor de hele binnenkant 4 planken en het laden gedeelte. De laden zelf heb ik nog niet geschilderd. 

De geur valt mee. De kast staat in Harry's studio en gister heb ik aan klanten gevraagd of ze last hadden van de geur. Nee dus!!
Omdat ik een flinke kwast gebruik krijg je wel kwaststreken in het schilderwerk. Ik vind dit niet erg maar ik kan me voorstellen dat als je een glad effect wil hebben je beter een roller kan gebruiken, zeker voor de grotere oppervlaktes. Ik vind die strepen eigenlijk wel iets hebben het ziet er rustiek uit zo. De verf is super mat en poederachtig van kleur. MOOI. Ik schilder de metalen geleiders voor de planken en lades ook mee en die dekken even goed als de rest. 

Hier zie je de kast met en zonder de eerste laag verf aan de binnenkant.
Hier de achterwand van de kast, je ziet dat een laag niet dekt dus tijd voor laagje 2. 

Ik las  uit de reacties dat er wat vragen zijn, die hoop ik in mijn verhaal te beantwoorden. Een vraag waar koop je deze verf kan ik zeker beantwoorden. 

Je kunt de verf online bestellen bij verschillende webshop's en kopen in een aantal winkels. Deze verf is niet te koop bij de bouwmarkten. Ik heb mijn verf  online besteld omdat er geen verkooppunt is in Twente. Vergelijk wat sites want de prijzen en verzendkosten verschillen.
* Want tussen Droom en Draad (hier heb ik in verf besteld)
* De oude bank. (website met veel informatie)
Er zijn er nog meer maar die vind je misschien zelf wel. 
De meeste winkels geven ook workshops of demonstraties. Zo kun je de verf zelf eens uitproberen op een kleiner project voor je begint aan je kast of piano en stoelen!! Zelf uitproberen en ondervinden is nog altijd het beste.
( Nee ik wordt echt niet gesponsord )

Morgen gaat laagje 2 er op en zal ik weer foto's van het resultaat gaan maken en natuurlijk in een berichtje laten zien. Als je vragen hebt, kom maar op :-)

18 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Dinah!
    Je bent al super opgeschoten hé, en het ziet er zo al heel mooi uit!...en je zal zien als je voor de 2e laag, de verf nog iets meer verdund gaat het sneller en zie je ook geen strepen.
    Heel veel succes met verder schilderen hoor!

    Groetejes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij gaat heel voortvarend te werk! Dank je wel voor het verslag van dag 1... het gaat prima zo te lezen... echt fijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om je vorderingen te lezen, het ziet er nu al heel mooi uit! Ben benieuwd naar het vervolg!! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er al goed uit. Ben benieuwd naar je vorderingen, zo'n verf interesseert mij ook wel.
    Groetjes
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw al en heel andere kast zeg!......het gaat hier kriebelen zeker als het online te bestellen is :)
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inderdaad het is dus echt zoals ik toen ook had gelezen...want nu zie ik het bij jou....het gaat als een speer!!!!!! wowwwwwwwwwwwwwww dat scheelt ff tijd zeg....en ik vind het nu al mooi ♥♥♥ owwww dinah dat wordt genieten

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je schiet al aardig op met het schilderen van de kast Dinah.
    Ik ken de verf van Annie Sloan van verhalen, maar heb deze nog niet zelf gebruikt.
    Succes met de klus en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt dus prachtig, het is altijd even doorbijten met zoiets maar straks staat er een prachtige kast waaraan het lekker werken is! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die word vast heel erg mooi,zo heb ik jaren terug ons computerkastje ook met krijtverf onderhanden genomen en heb er nog steeds geen seconde spijt van!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super verf hé!! Ik zit nog te dubben of ik een tweede laag erop smeer. Doordat het zo dik is zit het er al mooi op. Ik doe de binnenkant met gewone verf, bij mij is het een kledingkast. Het schildert ook zo lekker en knoeien is mij ook niet gelukt doordat het lekker dik is.
    Groetjes en heel veel succes. Ik ga zo bij mijn kast kijken of ik nu wel of niet een tweede laag erop smeer.
    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh...jij gaat snel!
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

    Succes vandaag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Dinah
    Ik vind het echt geweldig mooi worden zeg, je gaat hard!

    Lieve groetHester

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben ook van plan onze kasten te verven dus thanks voor je tips!!En succes met de 2de laag!Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat de kast prachtig wordt. Speciale verf!
    Ik mis je vogeltje ;(

    Zin in een give-away, ik heb er net een geplaatst i.p.v. De P.I.F.

    Nieuwsgierig?

    WELKOM

    Groetjes saskia

    Www.lafemeenspruiten.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk project..en heerlijke verf je kan het overal opsmeren. Wat ik ook het voordeel vind het is op waterbasis dus geen stink terpatine. Ben benieuwd naar het eind resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat gaat daar nogal vooruit! Ziet er goed uit, benieuwd naar hoe je kast er binnenkort, 'in volle glorie' zal gaan uitzien! Nog veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die gaat heeeeeel mooi worden!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dus je kunt/mag de verf verdunnen... ik dacht dat je die er superdik moest opbrengen en was bang voor een minder glad resultaat...
    Nou, het ziet er toppie uit tot zover! Houd ons maar op de hoogte, ben echt benieuwd!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.