maandag 25 februari 2013

Computerkast, verf Annie Sloan, 3

Foto van Pinterest
Laag 2 zit er op  en de binnenkant is nu zo goed als af. Ik heb nog voldoende verf over om ook de laden 4 stuks en de binnenkant van de deuren te schilderen met die ene liter White Linnen verf. Het is dus zuinig in gebruik, handig om te weten. De binnenkant deuren moeten nog een 2de laag en de laden ook maar dat doe ik morgen.

Bij de 2de laag viel mij op dat de kleur minder wit is als op de 1ste laag, dat kan natuurlijk wel kloppen want dan wordt de kleur intenser en schijnt de achtergrond helemaal niet meer door.

Ook las ik dat je voor een wat strakker geschilderd oppervlakte beter een kwast kan gebruiken met witte haren... die met zwarte haren zijn te grof en die met witte haren zachter en dat beïnvloed je schilderwerk. Of als je juist wilt dat het verfwerk wat grof wordt moet je juist de zwarte nemen en flink veel verf en weinig verdunnen dan is het resultaat anders. Dan krijg je meer strepen en aanzetten, wat ook heel mooi kan zijn.

Wat ik vooral erg leuk vind is dat je een lik verf op je kwast doet en hop je schildert net zo gemakkelijk de metalen geleiders van de lade als het fineer en het hout. Dat moet je echt niet met andere verf proberen want dat gaat niet goed. Waar je wel op moet letten is dat je niet te veel over dezelfde plek verft met je kwast, daar wordt het niet mooier van en soms laat de verf dan weer los.  Dus de verf er op smeren en verder gaan.  Op schiet verf :-) hahaha. Ja je moet schilderen of heb je haast. Het knarst ook zo lekker, ik denk door het krijt wat er in zit. Toch ben ik de hele middag bezig geweest omdat het z'n ernorme kast is.
Op het uittrekblad en daar waar de computer komt te staan heb ik nog een 3de laag aangebracht. Dat kan want na 2 uur is de verf al zo droog dat er een nieuwe laag op kan. De verf droogt trouwens heel erg snel en zo kan je ook snel planken of een la weg zetten om verder te drogen.

Morgen is de binnenkant helemaal af en kan ik beginnen aan de buitenkant van de kast, spannend. Ben zo benieuwd naar de kleur... Ik heb op een A4-tje al een klein beetje verf gesmeerd met mijn vinger om te bekijken hoe de verf eruit ziet, natuurlijk zal het effect op de kast nog weer anders zijn. Vind het wel erg spannend.

Hier zie je heel duidelijk het verschil van 1 laag en 2 lagen verf.

16 opmerkingen:

  1. Mooi!!! Wat geweldig dat je ons zo laat meekijken Dinah, misschien ga ik het toch wel aandurven met die piano ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. P.S. Heb de verf ook net besteld.. spannend!!

      Verwijderen
    2. Ja echt wel :-) Ik denk dat je de piano wel 3 laagjes verf moet geven. Welke kleur heb je besteld?

      Verwijderen
  2. Oh wat mooi wordt het zeg! Het is toch echt geweldig dat je niet eerst hoeft te schuren en dat je zo HOP overal overheen kunt verven! De kwasten-tip is geweldig, zo leer je elke dag weer bij.
    Succes met de laatste loodjes, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt echt mooi. Grappig dat je hier aan begonnen bent. Ik liep te dubben of ik de gok zou wagen met Krijtverf. Nu durf ik het ook aan met onze bruine vitrinekast.Op naar Zwolle deze week, want daar schijnt een dealer te zitten (klinkt een beetje fout ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt. ze geven ook demonstraties in Zwolle. Dan kun je al je vragen stellen en diverse technieken uit proberen. Ik zat zelf ook te denken om daar eens naar toe te gaan. De winkel heet "de oude bank" en zit ook op facebook ;-)

      Verwijderen
  4. Ik heb het bij één laag gehouden. Toen ik jou mailde was manlief al met staalwol in de weer om de randjes door te schuren. De grote vlakken houden we gewoon netjes. Anders lijkt het zo uitgewoond. Heb net de voorkant en de zijkant in de antiekwas gezet. De deuren zijn nog grenen, want de grondverf is op. Had de kast eerst in de grondverf gezet dus dan moeten de deuren ook.
    Wat een verslaafverf is dit hé!! Het druipt niet van je kwast alleen zie je soms de krijt als je nog een keer over het geverfde heen gaat. Maar dat trekt later weer bij, want ik ben het bij het in de was zetten niet tegen gekomen.
    Ben benieuwd naar jou eindresultaat? Manlief zou vandaag hout halen voor de planken, hopelijk neemt hij dan ook de grondverf mee. Als het mee zit is de kast morgen of overmorgen af. Dan maak ik de foto hoor!!
    Schilder ze! groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel benieuwd naar jouw kast. Ik ga zo weer verder met schilderen en dan morgen de vorderingen. Het eindresultaat komt later...Eind deze week verwacht ik dat de kast helemaal klaar is en in de kamer staat.

      Verwijderen
  5. Wat klinkt het allemaal geweldig!!! haha...Betere reclame is er niet!
    Het ziet er al heel gaaf uit...ik kom morgen weer even terug :o)

    Succes vandaag! Groet Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mega klus! Maar het wordt wel een juweeltje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!!! Wat zul jij straks blij zijn met je zelf gepimpte pronkstuk!
    xe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk altijd weer ,ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een werk is het altijd wel dat geverf maar dan heb je wat ook straks !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk is het toch meis .... maar je vordert gestaag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Dit ziet er echt ontzettend goed uit! Ik heb de verf op mijn Pinterest gezet want dit wil ik zeker ook eens uitproberen. Heb namelijk een ontzettende hekel aan schuren (niet aan schilderen haha) dus dit zou een heel goede uitkomst voor mij zijn. En vriendlief wil zijn keuken een andere kleur geven maar die is ook gemaakt met een heel glad oppervlak. Misschien dat dit wel werkt :) In ieder geval enorm bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.