maandag 4 juni 2012

Queen Anne's Lace armband

In een vorig bericht over Queen Anne's Lace had ik het al over een armband die ik zou gaan maken. Ik heb met heel fijn garen en een mini haaknaald nr. 2 een armband gehaakt.


Daarna heb ik het kant met een textielverharder bewerkt. Om het in model te houden heb ik een plastic beker gebruikt.

Het was de bedoeling dat de armband glashard zou worden maar dit is niet gelukt. Ik heb navraag gedaan bij de firma Pretex en ook zij wisten niet hoe het kan dat het niet heel hard wordt. Ik denk zelf dat het garen zo fijn is dat het de Pretex niet goed op kan nemen.

Als oplossing heb ik een sluiting aan de armband gemaakt. Ik vind dat de armband erg mooi is geworden, Lijkt een beetje of het gegoten kant is in plastic. Nu nog een bijpassende ring maken.


 

6 opmerkingen:

  1. Oh, wat bijzonder zeg.. jee, het lijkt alsof je dit in een heel dure exclusieve boetiek hebt gekocht! Wat een eer van je werk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Staat chique hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...wat gaaf zeg en wat een origineel idee zo'n gehaakte armband, het geeft een heel erg mooi, luxe effect!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel apart !! 'k Word nu ook wel heel nieuwsgierig naar de ring!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk..! Je moet er maar op komen. Slim van je om een sluiting eraan te maken, lijkt me ook lekkerder zitten dan zo'n strakke band.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw zeg,erg mooi gemaakt. Een erg fijn werkje maar het resultaat is er wel naar. Groetjes,Natasja

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.