vrijdag 18 mei 2012

Schilderij waterlelies

Ik heb flink doorgewerkt en kan vandaag het resultaat laten zien van al mijn inspanningen. Het schilderij, nou  de schilderijen want het zijn er 2, zijn klaar en hangen ook al boven mijn bank in de woonkamer.

Ik schreef hier en hier ook al over deze schilderijen. Ik werd door de impressionist Claude Monet en zijn schilderij waterlelies geïnspireerd om deze schilderijen te maken.

Ik heb er voor gekozen om de schilderijen niet door te schilderen (dat het patroon doorloopt van het ene schilderij naar de andere) maar er twee verschillende schilderijen van te maken in verschillende perspectieven. Zo is het ene schilderij een zij aanzicht en de ander meer van boven. Ik heb wel zoveel als mogelijk dezelfde kleuren gebruikt al is de linker lelie veel feller van kleur dan de twee lelies van het andere schilderij.

Zo kun je de schilderijen ook los van elkaar ophangen of eventueel verkopen. Het is wel jammer dat ik avonds foto's heb gemaakt, dan zijn ze toch minder mooi van kleur. In het echt zijn de kleuren veel meer helder en sprekend dan op de foto's.


3d doek: de zijkanten zijn ook geschilderd.

3 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch creatief!!!
    Mooi gedaan hoor...en misschien toch wel zonde om te gaan verkopen...lijkt mij!

    Een fijne dag, en groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige doeken zijn het geworden, Dinah! Lekker helder kleurgebruik..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's inderdaad net als mijn foto! Mooi gemaakt (en kostte meer tijd dan de mijne om te maken...) Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.