donderdag 16 februari 2012

bloemstukje 2

Bloemen boot.

Ik ben gisteravond weer creatief met bloemen aan de gang gegaan. Deze keer hebben we een 1/4 styropor bol met klimop bekleed. Met heel kleine spijkertjes prik je de blaadjes vast in het piepschuim. Je begint aan de randen en vult de bol als een legpuzzel op tot het helemaal bekleed is met klimop.

Ik heb beide kanten van de klimop gebruikt, zo krijg je een leuk contrast. In het midden van het bootje leg je 1/4 deel van een oase blok, je kunt er een plastic zakje onder doen om het doorlekken bij het water geven te voorkomen. Je snijd de hoeken schuin af, zo heb je meer oppervlakte om je bloemen en groen in te steken. Natuurlijk heb je de oase vol laten zuigen met water.

Je maakt een basis met groen, ik heb gebruik gemaakt van eucalyptus groen en pistache groen. Ik heb ook gebruik gemaakt van stronken van een mij onbekende boom en van bonsaiboompje.
In het groen steek je de bloemen die je wil gebruiken, hier zijn dat de 3 rozen en 2 gerbera's. Er zitten ook een lamsoor-achtig bloempje in en van die lichtgroene bollen van de Asclepias. Je kunt natuurlijk je eigen favoriete bloemen gebruiken. Hier onder nog enkele foto's van het bloemstuk. 

Het eind resultaat en een aantal close ups van de gebruikte bloemen. De bloemstukken die ik maak zijn gemaakt onder begeleiding van Renate, wil je ook op bloemschik cursus dan kun je Renate hier vinden.

Lieve groet, Dinah

2 opmerkingen:

  1. Zo heel per ongeluk kom ik op je gezellige blog terecht.
    Wat 'n ontzettend leuk idee om deze bol te voorzien van klimop en hem dan met prachtige bloemen op te schikken.
    Ik heb me aangemeld als volger ....zo gezellig hier.
    Wens je een heerlijk weekend,
    groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Trudie.

      Je bent meer dan welkom en dank je voor je compliment. Ik blog nog niet zo heel erg lang en het is nog wel ff wennen. Ik ga zo een kijkje nemen op jouw blog die vast net zo leuk is.

      Het bekleden met klimop is idd erg leuk, maar wel even een karweitje, om te doen al die kleine spijkertjes er in prutsen. Iedere maand maak ik een mooi bloemstuk op die cursus en die laat ik dan zien op mijn blog. Kan iedereen en van mee genieten ;-)

      Jij ook een gezellig weekend.

      Groetjes, dinah

      Verwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achter laat. Dank je wel.
Lieve groet, dinah.